Diaspora si Reintregirea

Societatea civila pentru reintregirea Romaniei

  • ACCESARI

    • 73.562 HITS
  • Flag Counter
  • ARTICOLE RECENTE

  • CALENDAR

    mai 2024
    L M M J V S D
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • ARHIVA

  • Top Posts & Pages

  • Diasporasi Reintregirea

Contract Guvernare

25 Ianuarie 2012

Contract de guvernare

Dupa 22 de ani, Romania intra într-un ciclu marcat de o majora criză institutionala pe plan intern declansata in urma unui adevarat razboi intre institutiile fundamentale ale statului pentru controlul, concentrarea si subordonarea acestora unei singure vointe, iar pe plan extern de o grava criza  financiara si economica in contextul unei globalizari intr-un ritm accelerat impus de elita politica mondiala fara o pregatire substantiala si fara asigurarea unei baze structurale si institutionale verificate si acceptate de populatie.
Pentru stoparea, micsorarea si corectarea efectelor acestor crize in care este atrasa si societatea romaneasca si pentru prevenirea unui colaps institutional la nivel national cu urmari dramatice pentru populatie, este nevoie de o reformare a relatiilor dintre natiune si statul-administrator pe baza unui set minimal de principii grupate intr-un Contract de Guvernare mutual.
Statul trebuie sa-si asume obligatia ca la nivel legislativ si executiv sa reformeze, sa asigure si sa garanteze realizarea celor trei elemente de dezvoltarea ale natiunii si tarii: din punct de vedere moral, al infrastructurii sociale si al legitimitatii politice. Elementul economic este subordonat si necesar pentru a suplini cerintele celor trei elemente, iar realizarea lui depinde de structura si ideologia guvernarii legitime.
In cele de mai jos se incearca figurarea celor trei elemente ale contractului de guvernare: national, social si politic.
 1. Pactul National
Exodul masiv si instrainarea unei mari parti a populatiei prin modificarile teritoriale impuse Romaniei si prin globalizare au condus la o mutatie fundamentala, de la concentrarea zonala, la globalizarea natiunii romane.
Romania nu mai este, in acest moment de dezvoltare istorica, un simplu teritoriu administrativ, ci este un complex national alcatuit din teritoriul national pe care s-a format si dezvoltat poporul roman, populatia aferenta si natiunea romana raspandita in afara acestui teritoriu.
In acest context, Pactul National propus stabileste concepte si principii la care sa subscrie societatea romaneasca si statul-administrator imputernicit de popor sa-si desfasoare activitatea in folosul societatii romanesti.
Statul, impreuna cu cetatenii si conationalii sai raspanditi in intreaga lume au datoria sa actioneze:

  • pentru apararea conceptului de stat national, unitar si indivizibil prin excluderea federalizarii sau autonomiei pe criterii entice;
  • pentru definirea si garantarea limbii romane ca limba oficiala a carei folosire este obligatorie in instituțiile si relatiile publice si care constituie elementul de comunicare in spatiul public si in cadrul societatii;
  • pentru reintregirea natiunii romane si a teritoriului national prin declararea nulitatii din punctul de vedere al Romaniei, a consecintelor tratatului Ribbentrop-Molotov in urma caruia au fost instrainate teritoriile istorice parti integrante ale spatiului national roman;
  • pentru apararea si promovarea valorilor si traditiilor romanesti;
  • pentru dezvoltarea si aparararea identitatii nationale a tuturor romanilor, respectiv din regiunile tarii in care acestia se afla in minoritate si a celor din comunitatile romanesti din afara granitelor tarii;
  • pentru promovarea intereselor nationale ale Romaniei pe plan international,
  • pentru afirmarea si apararea independentei si suveranitatii nationale in conditiile globalizarii.
2. Pactul Social
Pactul Social este baza dezvoltarii unei natiuni viguroase intr-o tara a carei integritate si suveranitate sunt garantate atat printr-o populatie sanatoasa din punct de vedere fizic, intelectual si moral, cat si prin institutiile create si dedicate apararii individului si tarii.
Pactul Social realizeaza stabilitatea sociala dintre societatea romaneasca si administratia statului roman imputernicita sa asigure serviciile esentiale (sanatate, invatamant, aparare) pentru toti cetatenii sai. Aceste servicii constituie „cosul zilnic” obligatoriu si minimal al statului, in schimbul carora populatia activa isi aduce aportul prin sistemul de taxare a carui defalcare pentru bugetul tarii va cuprinde procente fixe si intangibile fata de scopul carora le sunt alocate..
Pactul Social cuprinde trei componente care coincid cu functiile sociale de baza ale statului:
a. Sanatatea este bunul cel mai de pret al omului si de aceea statul are obligativitatea de a asigura si de a garanta un sistem minimal care sa se ingrijeasca de sanatate natiunii.
Sistemul de sanatate pleaca de la realizarea conditiilor de pregatire medicala si controlul riguros al calitatii serviciilor medicale, pana la asigurarea unor servicii medicale de baza gratuite sau subventionate pentru anumite categorii (copii, batrani dezavantajati, sau situatii de urgenta).
b. Invatamantul reprezinta o investitie in inteligenta nationala care este calea sigura pentru crearea valorilor, pentru insanatosirea morala a natiunii si pentru asigurarea cailor de dezvoltare multidirectionala a Romaniei.
Statul are obligatia sa-si apere si sa-si promoveze valorile culturale ca elemete esentiale pentru intarirea coeziunii si unitatii nationale si sa asigure dezvoltarea intelectuala a populatiei pentru a deveni cat mai competitiva in spatiul globalizarii actuale.
Prin Pactul Social, sistemul invatamantului de stat realizeaza si garanteaza structura si calitatea invatamantului (prin pregatirea si monitorizarea corpului didactic si prin pastrarea limitei maxime optime de elevi pe clasa).
Invatamantul de stat este gratuit si obligatoriu pentru primele trepte de invatamant inclusiv gimnazial, si este subventionat pentru treptele superioare, inclusiv prin forme de imprumuturi pe lung termen cu dobanda mica.
c. Apararea tarii si a individului sunt functii de baza ale statului care asigura integritatea si suveranitatea tarii precum si siguranta si protectia vietii si proprietatii individului.
Apararea nationala se realizeaza prin intarirea capacitatili miltare a armatei profesioniste dotata cu mijloace tehnice performante obtinute inclusiv din cercetarea si productia proprie, cat si prin intermediul aliantelor militare (NATO) sau prin diverse forme de cooperare militara sau diplomatica regionale necesare.
Sistemul de securitate si protectie a societatii si individului exclude intruziunea si spionarea cetatenilor sau organizatiilor civice sau politice, prin eliminarea si interzicerea oricaror forme de politie politica.
3. Pactul Politic
Zi de zi devine evidentă deconectarea clasei politice de la așteptările și speranțele societății civile prin derapaje democratice, prin scaparea de sub control a corupției la nivelul administrarii statului român si prin exacerbarea fenomenelor de dezbinare socială și națională. Clasa politica in intregul ei, incepand cu presedintele tarii si terminand cu politicienii din parlament sau din afara parlamentului sunt rupti de realitatea sociala, refuza dialogul cu societatea civila, nu reprezinta interesele poporului ci doar ale grupurilor de interese partinice.
In acest fel se poate vorbi de pierderea legitimitatii clasei politice care se traduce prin transferarea dialogului de pe bancile parlamentului in strada ca ultima forma de atentionare asupra diluarii autoritatii statului si a pierderii legitimitatii reprezentantilor poporului.
Institutiile statului, incepand cu Parlamentul a carui functionare este gripata prin abandonarea calitatii de reprezentant al poporului in favoarea intereselor de partid, trebuie urgent reevaluate si reformate.
Pactul Politic dintre societatea civila si clasa politica trebuie sa realizeze modificarea radicala a relatiilor dintre politic si social, prin participarea directa a societatii civile ca partener parlamentar. Astfel, societatea civila va controla politicul nu numai prin alegeri periodice, ci si prin permanenta participare la activitatea legislativa. In acelasi timp va monitoriza incercarile de incalcare a independentei si va semnala incercarile de subordonarea a Parlamentului de catre alte institutii ale statului.
In aceasta perioada de criza si de incertitudine, este necesara o actiune hotarata, inclusiv prin modificarea Legii Electorale, pentru reorganizarea Parlamentului national dintr-un parlament strict politic intr-un parlament mixt in care componenta civila sa aiba rolul regulator si compensator pentru derapajele politice.
Pentru reducerea fenomenelor de divizare prin politizarea segmentelor natiunii romane mai vulnerabile, cum ar fi populatia romaneasca din Basarabia in care lupta pentru pastrarea identitatii nationale cu elementele anti-romanesti este extrem de ascutita, sau a populatiei romanesti din diaspora supusa unui fenomen de instrainare accentuat datorita mediului strain de dezvoltare, este absolut necesara stoparea amestecului si propagandei politice, inclusiv electorale, a partidelor. Romanii din aceste spatii trebuie sa-si poata alege independent reprezentantii proprii.
Pactul Politic poate si trebuie sa fie elementul de reasezare a societatii, poate aduce o asanare a mediului politic si o implicarea responsabila a societatii civile in actul de guvernare printr-o participare directa.
Prin Contractul de Guvernare schitat s-ar putea ajunge la crearea unui mediu politico-social la nivel national in care sa se stabileasca un armistiu social in aceasta perioada de criza pentru a se castiga timp in vederea realizarii unei strategii nationale si a unui program de dezvolare echilibrata a natiunii prin participarea tuturor factorilor civili si politici, avand ca finalitate instaurarea unei paci sociale in societatea romaneasca, fara zguduiri majore.

4 răspunsuri to “Contract Guvernare”

  1. Mircea Talos said

    Interesant,sintetic si patriotic document.
    In privinta pactului politic,cred ca idealismul dvs.a fost mai puternic decat realismul.Increngatura de interese,din Romania de azi,e atat de incalcita si de dominanta incat nu cred ca se va schimba ceva in viitorul apropiat.Mai degraba s-ar putea transforma senatul intr-o camera reprezentativa,in care jumatate din membri sa fie alesi si jumatate DE DREPT,din randul personalitatilor reprezentative a romanilor din tara si de pretutindeni.
    Doamne ajuta-i pe romanii patrioti,oriunde s-ar afla!

    Apreciază

  2. Senatul reprezinta regiunile, parlamentul reprezinta poporul … intr-o democratie mai adevarata ::-) Vedeti Statele Unite de exemplu. Si in Romania senatorii ar trebui sa fie alesi functie de regiuni si sa aiba atributii specifice diferite de ale Parlamentului. Un numar egal pentru fiecare regiune (ideal cate doi senatori de regiune). In felul acesta si numarul lor s-ar micsora. In Romania Ca reprezentanti ai regiunilor promoveaza si apara interesele generale de dezvoltare ale regiunii pe care o reprezinta.
    Sa spunem ca sunt doi senatori pentru Covasna, unul maghiar si unul roman. Indiferent de incercarile senatorului maghiar de a promova autonomia Covasnei pe baza de criteriu etnic, senatorul roman se va opune. Eforturile lor conjugate vor merge doar in directia dezvoltarii generale a regiunii.
    Parlamentarii reprezinta poporul si nevoile particulare din colegiile lor. De aceea acestia sunt alesi proportional cu numarul cetatenilor din colegiile respective.

    Apreciază

  3. Zob said

    Planul nu este realizabil pentru că averea şi puterea este deţinută de străini. Pentru ajungerea la aplicarea acestui plan înainte trebuie făcut altceva; ceva periculos.

    Apreciază

  4. […] Contract Guvernare […]

    Apreciază

Lasă un comentariu