Diaspora si Reintregirea

Societatea civila pentru reintregirea Romaniei

  • ACCESARI

    • 73.562 HITS
  • Flag Counter
  • ARTICOLE RECENTE

  • CALENDAR

    mai 2024
    L M M J V S D
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • ARHIVA

  • Top Posts & Pages

  • Diasporasi Reintregirea

Falsa reprezentare

22 Octombrie 2011

FALSA REPREZENTARE PARLAMENTARA A SOCIETATII CIVILE
Alegerile parlamentare din 2012, trebuie sa aduca Basarabia in Parlamentul Romaniei.
Desigur, ma refer la prezenta prin parlamentari autentici ai acestui teritoriu national romanesc, nu prin intermediul unor interpusi, reprezentanti ai partidelor politice.
De asemeni, alegerile parlamentare din 2012, trebuie sa realizeze o balanta a reprezentarii civice a intregii societati romanesti dezechilibrata prin reprezentarea exclusiva numai a minoritatilor nationale.
Profitand de o Lege Electorala stramba, care permite accederea in Parlamentul Romaniei, exclusiv a organizatiilor cetatenilor care apartin minoritatilor nationale, UDMR profita in legislativul roman de lipsa de „concurenta” din partea societatii civice romanesti. In acest mod, UDMR isi poate impune agenda de multe ori contrara intereselor populatiei romanesti.
Rezultatele se vad. In regiunile cu populatie majoritara maghiara se incearca, pe de oparte maghiarizarea de factoromanilor din zona, iar pe de alta parte se testeaza scenariul „Kosovo” care sa duca de la o autonomie pe criterii etnice spre o secesiune efectiva.

Romanii minoritari in unele din regiuni ale Romaniei au nevoie de organizatia lor parlamentara care sa le apere interesele. Ei sunt cu adevarat discriminati, UDMR aflat si in parlament si la guvernare incercand sa-i transforme in cetateni de mana doua, fara ca partenerii de guvernare ai UDMR sa intervina. Indiferent daca exista un Forum Civic al Romanilor din Covasna, Harghita si Mures – FCRHM, acesta, prin Legea Electorala, nu poate sa-si propuna candidati pentru Camera Deputatilor sau Senat.
Romanii-basarabeni nu pot promova ideile unioniste in Parlamentul Romaniei deoarece fiind “cetateni care au domiciliul in afara Romaniei” conform aceleiasi Legi Electorale strambe, n-au nici ei dreptul, ca prin organizatiile lor legal constituite sau asociatiile acestor organizatii cum ar fi, de exemplu, FDRM sau platforma pro-unionista „Actiunea 2012”, sa-si inainteze propunerile de candidati pentru Camera Deputatilor sau Senat.
Astfel, ei ajung sa fie “reprezentati” prin candidatii trimisi de partidele romanesti. Chiar si asa, parodia redistribuirii, face sa ajunga parlamentar un candidat politic care nu intruneste vointa majoritatii alegatorilor.
Cum partidele din Romania, din considerente “pragmatice”, nu promoveaza o politica unionista, este evident ca dezideratul national nu va putea fi realizat vreodata.
Si pana atunci, Basarabia este mintita cu “re-gasirea ca un singur popor in UE”, fiind lasata sa se descurce singura si sa alunece din nou, inevitabil si foarte sigur, in spatiul economico-politic estic.
Diaspora, la randul ei, se regaseste in acelasi scenariu al “romanilor care au domiciliul in afara Romaniei”.
In pofida numarului cetatenilor romani cu drept de vot, apreciat de Secretarul de Stat din MAE, Eugen Tomac la cca 4 milioane si a celor peste 3,1 miliarde euro trimisi de acesti romani in tara (fata de numai 2,596 miliarde investitii totale straine, conform datelor din Octombrie 2010 furnizate de BNR), diaspora nu-si are reprezentanti parlamentari proprii.
Organizatiile legal constituite in strainatate ale romanilor nu au dreptul sa-si propuna candidatii proprii, Diaspora fiind nevoita, la fel ca si romanii-basarabeni sa aleaga dintre candidatii partidelor.
Candidatii partidelor trimisi sa ocupe locurile care se cuvin romanilor din diaspora, intruchipeaza la modul absolut pe Agamita Dandanache, al nemuritorului Caragiale.
Reprezentarea partidelor, nicidecum a alegatorilor, coroborata cu infiintarea unor filiale de partid in diaspora, face ca in locul unei unitati a romanilor din afara Romaniei sa remarcam o dezbinare suplimentara provocata de mediul politic romanesc.Problema votului prin corespondenta este o problema mai veche, care astazi trezeste discutii aprinse. Aceasta modalitate de a vota, poate fi si o solutie pentru accelerarea votului sau marirea numarului de votanti, dar si un mijloc de frauda prin insusi algoritmul de totalizare. Dar de fapt, discutia despre tehnica votul pune in umbra problema capitala: pe cine votam ca sa ne reprezinte?
Fara o modificare majora a principiului de reprezentare echitabila a societatii civice, vom intalni aceeasi situatie in care discriminarile vor impiedica armonizarea societatii romanesti.
In Transilvania, romanii vor fi reprezentati in continuare de maghiari, fara ca organizatii ca FCRHM sa aiba dreptul sa-si propuna proprii candidati pentru a balansa puterea pe care UDMR o exercita in Parlament sub forma de presiune politica pentru a guverna continuu de peste 20 de ani alaturi de orice partid politic majoritar.
In Basarabia, ideile unioniste si dorinta de reunificare ale romanilor basarabeni vor continua sa fie ignorate sau ocolite “pragmatic”, prin reprezentarea romanilor-basarabeni de catre membrii partidelor romanesti care vor urma obedienti in parlament linia partidelor, nu dorintele de reintregire.
In Diaspora, romanii vor ramane divizati prin politicile propagandistice si populiste ale partidelor, care devin active doar in perioadele electorale in cautarea de voturi in bazinul electoral al romanilor buni doar sa trimita bani in tara si sustinere politica.
Cu o asemenea politica a interesului politic de moment si a ochelarilor de cal, dezideratul national suprem al unei Romanii reintregite si al unei societati globale romanesti unite va fi ramane doar o dorinta fara implinire, implicit Romania va ramane ciuntita.Iata dece, consider ca societatea romaneasca trebuie sa spuna clasei politice: “Destul cu minciuna reprezentarii parlamentare false!
Organizatiile romanilor, din tara si din afara Romaniei, trebuie sa actioneze coordonat pentru a face clasa politica sa inteleaga necesitatea eliminarii  din Legea Electorala a acestei discriminari a acapararii dreptului de a fi “competitori electorali” doar de catre “organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale”.
Acest drept trebuie largit pentru “orice organizatie legal constituita in tara sau strainatate a cetatenilor romani”.

Numai astfel pot fi utilizate optim toate resursele natiunii.

Vezi modificarile propuse

Un răspuns to “Falsa reprezentare”

  1. […] Falsa reprezentare […]

    Apreciază

Lasă un comentariu